Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Pojistná smlouva a pojištění právní ochrany
Beran, Tomáš ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent) ; Vychopeň, Martin (oponent)
1.Závěr - zhodnocení v českém jazyce Výše uvedená práce se sestávala ze dvou základních témat, která se prolínala, a to z komentáře zákona o pojistné smlouvě jako obecného úvodu k problematice pojistné smlouvy a navazující, speciální, téma v podobě rozboru pojištění právní ochrany. Smyslem bylo poskytnout nejen vhled do samotných ustanovení o pojistné smlouvě, ale ukázat jeden z druhů pojištění v jeho detailech a specifikách, což by nebylo dost dobře možné anebo dostatečně komplexní bez předcházejícího výkladu k zákonu o pojistné smlouvě. Celkové shrnutí práce tedy bude rozděleno na dvě části, a to nejprve na část týkající se výkladu k zákonu o pojistné smlouvě a v druhé části ve vztahu k pojištění právní ochrany. 1.1. Zákon o pojistné smlouvě - zhodnocení První část této práce se věnovala, jak bylo shora uvedeno, zákonu o pojistné smlouvě, přičemž mým cílem bylo okomentovat ta ustanovení zákona, která si takový komentář zaslouží a poukázat zejména na nedokonalosti stávající právní úpravy. Nemá a nemělo valného smyslu prostě jen kopírovat jednotlivá ustanovení, protože tato práce si kladla za cílá přinést nové myšlenky a samozřejmě základem takového postupu je konfrontace s aktuálním textem a jeho výkladem, když prosté přizvukování tomu, co již bylo napsáno nebo tomu, co lze bez větších problémů vyčíst z...
Specificka ochrany spotřebitele v pojišťovnictví
Marková, Lenka ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Řehák, Martin (oponent)
Práce pojednává o ochraně spotřebitele v pojišťovnictví v podmínkách České republiky. Specifikuje službu pojištění a důvody vedoucí k nutnosti ochrany klientů pojišťoven. Stěžejním tématem práce je vymezení prostředků sloužících k ochraně spotřebitele v pojišťovnictví. Pojednává o legislativních normách, o České národní bance jako orgánu dohledu nad pojišťovnictvím, o spotřebitelských sdruženích, o etických kodexech, o finančním vzdělávání spotřebitelů a o u nás doposud nezavedeném institutu pojišťovacího arbitra či ombudsmana. Zmíněn je i návrh Evropské komise na zavedení systému záruk v pojišťovnictví. Práce se rovněž zabývá pojistnými podmínkami, a to z pohledu nutnosti seznámení se s nimi před podpisem pojistné smlouvy a z pohledu jejich transparentnosti, tedy průhlednosti a srozumitelnosti pro klienty pojišťoven. V závěru práce jsou uvedeny nejvýznamnější nedostatky jednotlivých prostředků sloužících k ochraně spotřebitele v pojišťovnictví a doporučení pro vylepšení stávající situace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.